0 Varukorg
Favoriter
0 Varukorg

 

Teknisk support

Har du fått problem med en produkt som du köpt av oss? Var snäll och läs informationen nedan.

 

De vanligaste felen och förslag på lösningar finns beskrivna i manualen till produkten så vårt första tips är alltid att titta i bruksanvisningen som följde med vid köpet. I nio fall av tio finns problemet och lösningen redan förklarade där.

 

Tro det eller ej, men det vanligaste problemet som våra kunder hör av sig om handlar om att elsladden åkt ut, så kontrollera att sladden till din luftrenare sitter fast som den ska både i väggen och i maskinen innan du felsöker vidare.

Öppnad Blue 3410
Öppnad Blueair 3410 luftrenare

 

WiFi/app-problem

Problem som handlar om uppkopplingar till WiFi och appar kan vara lite knepiga. Där är det allra viktigaste att du först kontrollerar att ditt nätverk fungerar som det ska och är konfigurerat korrekt. Ofta ligger problemet där och inte i produkten.

 

Alla luftrenare som har WiFi och appar har instruktioner om detta i bruksanvisningen och där står det vilka olika krav som ställs på de nätverk som kan användas med produkten. Detta måste du kontrollera i din egen nätverksmiljö innan du kontaktar tillverkaren för vidare felsökning. De flesta tillverkare har support som du kan kontakta direkt via deras appar.

Sensorproblem

Visar din sensor att du har höga halter av luftföroreningar hela tiden?

Det vanligaste felet är då att dammpartiklar har fastnat på själva sensorn.

 

Testa att dammsuga intaget till sensor och/eller rengör den med en tops enligt instruktioner i luftrenarens bruksanvisning.

 

Löser inte det problemet, kontakta tillverkaren för hjälp med felsökning enligt nedan.


Följ dessa steg för felsökning och support

Support för Blueair luftrenare
  1. Titta i manualen till din luftrenare om felet finns beskrivet där. Saknar du manualen finns den att ladda ner från våra produktsidor eller Blueairs hemsida
  2. Om felet rör wifi-uppkoppling eller Blueair-appen kontaktar Blueair direkt inne i appen
  3. För övriga problem kan du hitta tips på lösningar på Blueairs supportsida.  Alla de vanligaste problemen finns förklarade med både text, bild och videor.
  4. Om problemet inte kan lösas med informationen som finns i manualen kontaktar du Blueairs tekniska supportteam via formuläret här https://www.blueair.com/gb/contact-us-form.html
Support för Coway luftrenare
  1. Titta i manualen till din luftrenare. Där finns information om felsökning. Har du slarvat bort manualen så finns den att ladda ner på produktsidan här på vår sajt eller på Coways egen hemsida
  2. Om problemet inte kan lösas med den information som finns i manualen kan du registrera ett supportärende enligt nedan för hjälp med vidare felsökning.
Support för Ozoneair luftrenare
  1. Titta i manualen till din luftrenare. Där finns information om felsökning.
  2. Om problemet inte kan lösas med den information som finns i manualen kan vi hjälpa dig med vidare felsökning. Kontakta oss via formuäret nedan eller vänd dig direkt till tillverkaren Ozoneair här ozoneair.se/kontakta
Support för LightAir luftrenare
  1. Titta i manualen till din luftrenare. Där finns information om felsökning. Har du slarvat bort manualen så finns den att ladda ner på produktsidan här på vår sajt.
  2. Om problemet inte kan lösas med den information som finns i manualen kan du registrera ett supportärende nedan för att få hjälp med vidare felsökning.
Support för BioZone och övriga märken
  1. Titta i manualen till luftrenaren om felet finns beskrivet där. Har du slarvat bort manualen så finns den att ladda ner på produktsidan här på vår sajt eller på tillverkarens egen hemsida.
  2. Om problemet inte kan lösas med den information som finns i manualen kan du kontakta oss enligt nedan för hjälp med vidare felsökning.

Registrera ett supportärende

För att vi ska kunna hjälpa dig med eventuella problem måste du fylla i vårt supportformulär. Vi tar inte emot supportärenden via telefon.

 

Det är viktigt att du beskriver ditt problem så utförligt som möjligt så att vi både förstår problemet och får information om vad du redan testat själv för att försöka lösa det. Skriv allt du kommer på som rör problemet i meddelandefältet.

 

Denna information bör du ha tillgänglig när du fyller i formuläret:

  • inköpsdatum
  • ordernummer eller fakturanummer
  • serienummer på produkten
När vi fått in ditt ärende kommer vårt supportteam att kontakta dig för att hjälpa dig vidare.

 

Fyll i supportformuläret här